voluntariatul.

6 Apr

sau despre cum am început să îndrăgesc copiii.

de când mă ştiu, am avut o aversiune faţă de copiii mici care ţipă şi sunt răsfăţaţi. într-un fel e perfect normal ca la 19 ani să nu am dezvoltat niciun sentiment matern. dar lucrurile se schimbă..

şi au început să se schimbe atunci când un coleg mi-a propus să mă implic în câteva activităţi din cadrul Asociaţei Autism Transilvania. totul a început cu un training, ca să ştiu măcar cu ce se mănâncă autismul. iar apoi am intrat în interacţiune cu primii copilaşi..

sceptică, am privit cu ochi critici tot ce se întâmpla în jurul meu, dar gemenele Jojo şi Antonia, două fete diagnosticate cu autism, m-au învăţat să fiu mai relaxată, să le accept diferenţele, unele dintre mofturi şi fixaţii.

de atunci, îmi petrec cu ele câteva ore pe săptămână, eu le ajut să intre încet încet în lumea noastră, iar ele mă învaţă că nici în lumea lor nu e totul negru, şi că dincolo de toate problemele pe care le implică spectrul autist, copiii pot să-ţi zâmbească sincer, să te îmbraţişeze puternic şi să-ţi spună „nu pleca încă.”

şi crede-mă, nu-i nimic mai frumos decât toate actele acestea care vin de la un copil care nu ştie ce înseamnă emoţiile, socializarea şi comunicarea.

dar mai sunt atâtea de spus. mai ales de problemele cu care se confruntă părinţii acestor copii..

2117_0000062384

11 răspunsuri to “voluntariatul.”

  1. Cristina Aprilie 6, 2013 la 10:20 am #

    Cred ca toate mamele din lume si-ar dori un copil ca tine. Sunt un om fericit!!!

  2. Radu Aprilie 6, 2013 la 12:14 pm #

    copii autisti au emotii, ba mai mult, din capul locului se cunoaste faptul ca dezvolta o vibratie energetica de o valoare puternica atunci cand intra in legatura cu ceea ce „oamenii normali” (normalitatea pare a fi rezultatul dictonului majoritatii) nu pot interfera.
    Problema e ca revolutia noastra de constiinta trebuie sa se rupa de masificare( cand normativul devine descriptiv- „asa se vede, asa trebuie sa fie”) si sa devina plina de vigoare. atunci acesti indivizi vor spune ceva pentru noi.

    • julie Aprilie 6, 2013 la 7:09 pm #

      acesti „indivizi” spun mai multe decat crezi, pentru noi. 🙂

  3. Rucsi Aprilie 6, 2013 la 5:14 pm #

    char ma bucur ca am citit asta. 🙂

  4. Hapi Aprilie 6, 2013 la 5:33 pm #

    As vrea sa vin intr-o zi sa vizitez centrul de la Cluj . Ba chiar as indrazni sa sper ca la vara as putea sa-mi fac timp si eu macar pentru putin – voluntariat 🙂

    • julie Aprilie 6, 2013 la 7:10 pm #

      te asteptam cu mare drag! 😀

  5. Eliza Vaş Aprilie 6, 2013 la 6:21 pm #

    Ce frumos ai scris! Tare mi-ar plăcea să-ţi citim povestea şi pe wwww.blogunteer.ro.

    • julie Aprilie 6, 2013 la 7:10 pm #

      mi-ar place mare placere. 🙂

  6. Arry Aprilie 6, 2013 la 9:01 pm #

    Bună! Te-am nominalizat la Very Inspiring Blogger Award! Mai multe detalii aici http://arylequine.wordpress.com/2013/04/06/inspiratie-cu-premii/ ! 🙂

Lasă un răspuns

