cărţi de octombrie.

26 Oct

chiar dacă m-am mutat, obiceiurile bune mi le-am păstrat.

şi cititul în exces e unul dintre ele. şi dacă tot vorbeam azi cu un prieten despre principii, mi-am dat seama că am încălcat unul.

eu foarte rar, aproape niciodată, ascult de recomandările în materie de literatură al anumitor personaje din viaţa mea.

dar luna asta am citit două recomandări : „Drumul spre Los Angeles” de John Fante şi „Prietenul meu Leonard” de James Frey.

nu ştiu cu care anume să încep, că ambele m-au dezamăgit aproape la fel de tare.

John Fante cică a fost descoperit de Bukowski, fapt ce-l face tare celebru. pentru mine e egal cu zero, pentru simplul fapt că cei doi nici măcar nu merită comparaţi. în literatura lui Fante am găsit exact acelaşi plictis ca şi în cartea lu London „Martin Eden”. nimic spectaculos. oameni prinşi în cuşca societăţii, cuşcă care-i limitează şi din care nu pot ieşi doar făcându-şi vise extrem de mari şi extrem de irealizabile.. oameni care vor să devină scriitori… eh.

cartea lui Frey e voluminoasă şi cam atât. o poveste mult prea ireală despre un fost dependent de droguri peste care dă norocul dintr-o dată. mai mult sau mai puţin.

ca să şterg gustul foarte amar pe care mi l-au lăsat cărţile de mai sus m-am delectat o vreme cu „Sufocare” a lui Palahniuk până când mi-am uitat cartea pe noptiera de acasă. sper să o trimită mama cât mai repede spre Cluj.

iar acuuum, citesc „Nimicul de temut” de inegalabilul Julian Barnes. nu mă las până nu citesc tot ce a scris omul ăsta. asta e o promisiune publică.

 

Lasă un răspuns

