jurnalul unui călător boem / 1001 de femei

17 Aug

de Ciprian Enea. 

ca un fel de  „recomandare de vineri” 

când am început să citesc cartea de care voi vorbi astăzi, aveam aşteptări destul de ridicate. nu ştiu dacă erau din cauza coperţii foarte sugestive sau a titlului care te trimite cu gândul la o anumită temă romanescă.

oricum, cartea structurată în 27 de capitole acoperă o vastă gamă de subiecte, îmbinând călătoriile, micile escapade sexuale, filosofia antica şi psihologia copilului.  nu am nimic cu descrierile peisajelor, pentru că pănă la urmă, despre asta se discută în toată cartea. o serie de popoare vizitate, fiecare cu o cultură şi o mentalitate diferită. şi când zic cultură şi mentalitate mă refer şi la cea sexuală.

fiecare continent este analizat din aproape toate perspectivele şi oferă prilejul unor pasaje descriptive ample. inadecvate mi se par, totuşi, multele date pe care scriitorul ţine să le specifice : suprafaţa, numărul locuitorilor, tipul climei, flora, fauna şi alte „noutăţi” în materie de geografie. ştiu că toate aceste informaţii aduc cartea mai aproape de realitate, dar personal, nefiind atrasă de domeniul geografiei şi al turismului,  am încercat să le ocolesc.

de asemenea, o mare parte din capitole reprezintă un locaş perfect pentru scriitor pentru a-şi expune ideile proprii în legătură cu filosofia pe care a studiat-o în facultate, şi pentru a găsi un leac potrivit împotriva morţii. până la urmă, toată scriitura este o mare alegorie a morţii, care, încă din copilărie, îl măcina pe „Micul Chris”.

„Nevoia de a cunoaţte nu este altceva decât dorinţa de a controla timpul, de a-i spulbera dimensiunea care ne poartă spre propriul final.”

„Mă excita ideea de a trăi pe viu visul unei întregi generaţii, de a fi exponentul unei întregi culturi occidentale. (…) Eu sunt omul vostru! Eu trăiesc visul pentru voi şi vi-l aştern la picioare. „

 

 

6 răspunsuri to “jurnalul unui călător boem / 1001 de femei”

  1. Gratian Lascu August 18, 2012 la 5:50 am #

    Stilul, cum este structurat un pasaj, combinatiile de cuvinte, toate sunt excelente. Este o carte „lucrata” si se observa ca nu doar de Enea. In spate exista o echipa editoriala, de aceea ai avut asteptari mari pentru ca titlul „vinde” – la fel si coperta. Dar totusi, ramane o carte buna pe care sa o cititi inainte sa va alegeti locul de vacanta 🙂

  2. Bianca Tămaș August 19, 2012 la 2:11 pm #

    Imi place ca tot timpul gasesti carti dragute :o3

  3. Vera August 19, 2012 la 10:20 pm #

    Titlul tau imi aduce aminte de una din melodiile lui Jay Z, aveti idee la ce melodie ma refer?

    • julie August 21, 2012 la 12:43 pm #

      mmm, chiar nu stiu la ce te referi.

  4. Adela Ivaşcu August 20, 2012 la 2:41 pm #

    Suna bine.. 🙂

  5. Rucsi August 21, 2012 la 10:31 am #

    dragut.
    p.s. imi place coperta 😡

Lasă un răspuns

