privind în soare.

29 Iul

de Julian Barnes.

că-mi place ironia, sarcasmul şi umorul englezesc nu mai e de mult un secret pentru majoritatea citorilor mei.

că-mi place literatura contemporană, la fel.

că-mi place Julian Barnes la nebunie şi că îi devorez fiecare carte cu nerăbdare… ei bine, dacă nu se ştia. o afirm acum.

despre cartea de astăzi, de spus numai de bine. ni se oferă pe tavă sufletul unei femei care nu ştie prea multe şi nici nu vrea să afle. naivitatea îi este tulburată de dragostea pe care crede că i-o poartă unui poliţist, dragoste ce avea să se transforme în obişnuinţă, iar apoi în indiferenţă, toate astea într-un timp de 20 de ani.

naşterea târzie a copilului ei îi oferă o a doua şansă de a trăi tinireţea irosită.  astfel, suntem părtaşi la o serie de discuţii pe teme cât se poate de diverse : de la moarte până la dezvoltarea femeii în societatea ante- inter- şi postbelică.

povestea derulează viaţa Jeanei de la 7 ani până după 100 de ani în doar 274 de pagini, reliefând momentele importante, capabile să ofere o perspectivă corectă asupra întregului univers literar.

nelipsitele citate :

„Înţelepciunea ta – cât ţi-ai dori să fi avut-o înainte să-ţi începi viaţa. şi nu mai târziu. Sfaturile tale – pe care oamenii le ascultă atât de atent, pentru ca apoi să facă exact pe dos”

„A fi perseverent e o formă de curaj, nu crezi?”

„Care e diferenţa dintre un bărbat şi un ciocan? nu-i nevoie să îmbrăţişezi ciocanul după ce ţi-ai făcut treaba cu el”

„Băiatul devine bărbat peste noapte. Bărbatul devine erou. Eroul clachează.”

5 răspunsuri to “privind în soare.”

  1. Anonim Iulie 30, 2012 la 8:51 pm #

    Interesanta treaba…:)

  2. Lavinia Monica August 1, 2012 la 12:02 pm #

    bun citatul cu ciocanul =))

  3. Maria S August 2, 2012 la 7:25 am #

    Foarte interesanta, mi-ai deschis apetitul, acum ma duc sa vad ce am prin biblioteca!
    hihi, numai bine:*

    • julie August 2, 2012 la 8:04 am #

      ma bucur enorm! lectura placuta >:D<

Lasă un răspuns

