schiţe erotice

21 Iul

de Florin Ardelean.

am promis ieri că voi reveni cu o recenzie, şi iată-mă aici, cu puţin timp liber, gata să scriu despre cartea care mi-a animat câteva ore bune pe banca din curtea interioară a Facultăţii de Litere din Cluj.

51 de schiţe erotice, cu un singur protagonist şi destul de multe personaje episodice, mai mult sau mai puţin importante pentru formarea acţiunii. uneori, protagonistul pare a fi singura legătură între toate scrierile, dar, subtil, se sugerează întrepătrunderi mai profunde.

titlul ales este unul foarte sugestiv,  deşi latura sensibilă a autorului este des întâlnită printre figurile de stil şi prin nevoia lui de a se elibera de presiunile unor iubiri deloc platonice.

limbajul este uşor paradoxal, uneori brutal şi pervers, iar alteori plin de semnificaţii sensibile şi romantice.

acţiunea se învărte în jurul consumului de pasiune dintre protagonist şi diverse personaje feminine (majoritatea roşcate), pasiune care este întreţinută sau nu de sentimente mai mult sau mai puţin nobile. dincolo de experienţele sexuale relatate, se poate observa cu uşurinţă o sumă de probleme existenţiale care macină eul narator. dar pe astea vă las pe voi să le descoperiţi…

 

ca de obicei, câteva citate..

„Dacă ştii să aştepţi, ceea ce stă în tine vine, negreşit.”

„Tot ce mi se refuză, devine, imediat, centrul voinţei mele.”

„Ştiu să satisfac un bărbat, dar niciodată  nu vreau să-l fac fericit.”

„Ne-am iubit până dincolo de simţuri şi dincoace de pasiune.”

„Fericirea nu e o lungă ţi inutilă aşteptare, ci clipa ce se prăvăle peste tine, păcălindu-ţi, dulce, vigilenţa”

 

4 răspunsuri to “schiţe erotice”

  1. Rucsi Iulie 23, 2012 la 8:48 pm #

    suna super. <3.
    mai ales acest citat: “Ne-am iubit până dincolo de simţuri şi dincoace de pasiune.” ma topesc. 🙂

  2. Daniela Iulie 24, 2012 la 11:17 am #

    Am o placere nevinovata atunci cand citesc ce scrii, oare este gresit?

  3. fata care te iubeste Iulie 24, 2012 la 12:58 pm #

    Imi plac mult citatele:)

  4. Teo Iulie 24, 2012 la 10:23 pm #

    Deci este asemene unei masele, nici cu ea dar nici fara ea,nu?

Lasă un răspuns

